maandag 30 januari 2017

Meerburgprijs 2001

De prijswinnaars uit 2001, met als derde van links ir. Arend Meerburg, zoon van de stichter
van het Herinneringsfonds D.F.E. Meerburg. In het midden vooraan Jamie, mijn nichtje van toen.

Van de Meerburgprijs die ik in 2001 ontving, kreeg ik een foto van de krant, maar welke krant en wie de foto gemaakt heeft, dat weet ik niet meer. (Laten zij zich vooral melden, dan kan ik dat alsnog erbij zetten.) De prijs – de laatste in guldens – was ter financiering van mijn proefschrift Dialect en dialectverlies in Katwijk aan Zee, dat in 2004 verscheen.

Je ziet wel dat je erg wit wordt van het schrijven van een boek, en ook papperig, altijd maar binnen, in je kamertje aan je bureau. Je kunt beter een museum inrichten of zingen in een koor, dingen waar de andere prijswinnaars zich destijds mee bezighielden, dan krijg je tenminste een kleurtje op je wangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten